Ösregn och hopp om en bättre morgondag

Idag hade fick vi säsongens första riktiga ösregn. Det var minst sagt på tiden! Egentligen borde vi haft sån här nederbörd var och varannan dag i en månad. Men icke! Boy var överlycklig och skuttade runt i regnet medans jag och Fisen busade i sängen med ac'n på maximal styrka. Så hände det som alltid händer när det rengnar och stormar, det blev elavbrott. Så jag och Fisen smyger oss försiktigt fram och kikar ut genom dörren, regnet piskar och vi blir blöta. 
BRAK säger det så knäcks Jackfruit trädet och slår sönder kanten på taket till gäststugan. TJONG säger det så dimper två takplattor från vårt hus ner en meter ifrån oss. 'Men vafan!' tänker jag 'Ska hela jävla huset braka samman?' Räcker det inte med att det droppar vatten från innertaket på alla möjliga tänkbara ställen och så niagarafallet framför tvn som snabbt förvandlas till inomhuspool om man inte får dit en badbalja innan? Det var ruskigt nära att vattnet som samlades på gräsmattan skulle börja sippra in under ytterdörren, men som tur var sög den snustorra gräsmattan upp vattnet snabbt.

Fisen fick efter att blåsten avtagit lov att ta sig ett dopp i 'swimmingpoolen' på gräsmattan. Det var väldigt populärt och hon roade sig med att plaska runt och 'plantera' löv i en kruka full av vatten. Detta pågick i säkert en halvtimme och fick ett abrupt slut när hon började dricka gräs/löv/ler-vattnet från krukan och jag fick nog. Sist hon drack 'olämpligt' vatten så spydde hon ner hela huset så det misstaget gör jag inte om igen!

Efter det blev det en ljummen dusch för att värma upp efter det iskalla regnvattnet och sen fick man nöja sig med att titta på när pappa högg upp det nedfallna trädet, vilket inte var helt fel det heller. Sen var det sängen som gällde. Även om det inte är populärt att gå och lägga sig utan varken ac eller fläkt så hade man inget val. Som tur var hade Fisen total tröttat ut sig i vattnet och slocknade bums.

Och just det, det var ju det där med katten också. Stackars lilla Kisses hade aldrig hört och sett åska förut så hon blev så rädd att hon kissade på sig, BAKOM SOFFAN! Så nu har vi en angenäm doft av kattpiss i hela huset, mmmmmm!! Ska ta hand om det imorgon.

Så med det här ösregnet så hoppas vi nu att trädgården får en spurt. Vi vill att granatäpplena, mangona, guaverna, papayan och jackfruiten ska mogna, passionsfrukten, carambolen och custardapplena sätta frukt och att gräsmattan ska grönska igen!

Och imorn blir en av mina drömmar sanna, jag ska få RIKTIGT internet!!!!!! Inte den här kassa uppkopplingen som jag haft det senaste halvåret utan riktigt internet som man faktiskt kan ANVÄNDA NÄR DET ÄR MULET! Sug på den ni!

Nä, nu är det sängen som gäller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0