Bajsigt trött

Idag vaknade jag, otroligt nog, full av energi (läs:inte så trött att jag trodde jag var döende) och tänkte att jag, äntligen, skulle få lite gjort här hemma.
Jag har sagt det förut och jag säger det igen, jag hatar husarbete! Så saker och ting har en tendens att inte bli gjorda så där jätte ofta, som tvätt, diskning m.m. Så jag brukar göra ryck med jämna mellanrum och bara förstöra EN dag med sån skit. Idag var en sån dag.
Jag började med att kasta ut katten som hade kattfnatt (han var purken för att hunden, som brukar bo i baren, var hemma) sen diskade jag berget med disk som jag försökt ignorera i tre dagar. Efter det tvättade jag en av tvätthögarna som katten brukar sova i (katten blev inte gladare av det, konstigt nog)
Vid det här laget började Fisen tröttna på att leka själv (mao. hon tyckte det var så jobbigt att kasta sig från bordet utan att någon fångade upp henne) och passande nog ville en kompis vädra sina ungar också. Så vi tog en kaffe bredvid en lekpark och ungarna fick springa av sig.
Fisen förstörde bara ett bord under tiden vi var där och petade bara hunden i ögat två gånger. Bra Fisen!
Sen att hon tog sig ett jordbad och kastade sig från rutchkanan istället för att åka ner för den var ju en annan femma. Men man kan ju inte lyckas med allt...

Sen var det hem, kasta i Fisen mat, tvätta ben och fötter och sen sova. Men inte utan att skalla mamma mitt på näsan först, man kan ju inte vara för snäll ju.....

Under tiden Fisen sover klämmer jag in lunch, nyhetsuppdatering (aftonbladet), fästingsplock på jycken, pratstund med en kompis, byte av soppåsar (BLÄÄ!!) och rensning i kattlådan (verkar inte som om katten gillar det nya kattsandmärket).

Sen vaknar Fisen och vi beger oss ut för att betala räkningar (ja, i Thailand gör man det fortfarande på stenålderssättet, man betalar på deras kontor. Hallååå...internetbank, hört talas om det????) Och sen blev det middag (frukost för Boys del) på stan. Mmmmm.....Sizzlers salladsbar.......

Efter alla dessa eskapader (som borde varit nog) så var det fotbollsmatch i trädgården (som nästan alla andra dagar) Sverige-Thailand. Sverige vinner nästan jämt, något som Thailand försöker förklara bort och sedan glömmer tills dagen efter.
Sen var det bums i säng för liten Fis och så hoppas vi hon sover länge imorn (kan jag ju titta i stjärnorna efter!)

Imorn planerar jag att inta ett horisontalt läge på soffan mest hela dagen. Tyvärr har nog inte Fisen samma planer....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0