Den svenska nationaldagen hos oss

Tja, hur ska man egentligen fira den svenska nationaldagen när man är så långt borta? Så här gjorde vi, jag tog ner den lilla flaggstången i trä från hyllan i vardagsrummet och ställde den på matbordet. Sen sjöng jag nationalsången tills Fisen skrek och sen sjöng jag lite till. Mestadels så dansade Fisen när jag sjöng, men det blev nog lite för mycket av det 'goda' tror jag...
Sen gnagde lillan lite på flaggstången, puttade ner den i diskvattnet och sen bankade katten i huvudet med den ett par ggr.

Så firade vi, fint va? haha

I övrigt har vi dansat till Avril Lavignes låt Girlfriend, den gick på repeat och Fisen är omåttligt förtjust i att höra den om den nångång spelas på tv. Hon hyser något slags agg mot datorn och kan få vredesutbrott om jag ens sätter mig på datastolen. Så idag när vi kollade videon på datorn visste hon inte riktigt hur hon skulle göra, det ryckte i kroppen på henne och hon ville så gärna dansa, men hon var ännu inte riktigt kompis med datorn så hon såg otroligt kul ut när hon satt där och försökte se oberörd ut.
Och jag måste förtydliga att JAG inte lyssnar på Avril Lavigne, den låten har varit i en reklam på tv, det är så Fisen snappat upp sån musik. Nä, i vårt hus är det ska, reggae och möööjligtvis lite punk (punk blir bara när Boy är borta, han förstår sig inte på det) som gäller. Okej,okej, jag lyssnar på Norah Jones ibland också (fast Fisen hatar hennes musik, inget schväng i det ju!).

Just det, jag tappar tråden hela tiden. Jag har städat idag också. Något jag verkligen avskyr att göra. För att vara hemmafru är jag väldigt dålig på allt hemma arbete.
Hemma arbete jag avskyr:1)Diska 2)tvätta 3)skura badrum 4)dammsuga 5)moppa 6)plocka upp leksaker
Hemma arbete jag faktiskt gillar:1) Laga mat 2)baka 3)handla mat
Som man kanske kan se så är den ena listan lite längre än den andra.
Så hur som helst (där tappade jag tråden igen) så har jag spenderat större delen av dagen med saker jag avskyr att göra. Tvätta kräkkläder, diska mount everest berget av disk, desinfecera gamla vällingflaskor och plocka upp leksaker som två sekunder senare spritts över huset igen. Uuuuunderbart!
Har varit lite extra jobbigt idag eftersom jag knappt sett röken av Boy, jobb, sova, bil och tjänster åt svärfar var tydligen viktigare än vad vi var idag.
Som TUR var sov Fisen hela TRE timmar mitt på dan idag, sist det hände var......ett halvår sen?

Nä nu såg jag vad klockan var, måste sova NU!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0