Läs inte detta om du vill fortsätta ha en bra dag.

JAG BLIR SÅ ARG!!!!!!!!!!!!! När är det nog???? All den här avundsjukan.... Kan man inte bara vara glad när det går bra för grannarna? Glädjas att de funnit lycka och framgång? Vi var glada å deras vägnar när det gick bra för dem, varför kan de inte glädjas åt oss??
De har i flera månader nu gnällt och klagat på allt vi gjort. De gnällde när vi köpte tomten bredvid vårt hus (den var tom så när som på ett gäng bananträd och då kunde de ju inte parkera där längre), de klagade när vi byggde mur mot vägen (den tog upp för mycket plats, som om de har något att säga till om när det gäller VÅR mark!), de gnällde när vi la gräsmatta (det är ju så jobbigt när det går lastbilar på gatan en hel dag), de klagade när vi klippte ett träd (då kunde de ju inte plocka blommor där längre), de gnällde när vi planterade nya träd (de skymde tydligen utsikten trots att de bara var en halvmeter höga), de gnällde på att vår grind var för högljudd (jaha, som om er snickerifirma som är igång från 07.00-19.00 är tyst som en flugfjärt då), de klagade på att internetsnubbarnas bil stod parkerad på gatan i 5 minuter medans de pratade med mig (gatan var tom, du är fet, men faktsikt inte så fet att du inte kan passera bilen på gatan, vad är problemet???) osv, osv, osv.... Det där var bara ett urval på allt de klagat på de senaste, tja, 8 månaderna eller så....
Det värsta är att de var riktigt trevliga grannar innan de började klaga på allt.
Men nu är de rasister, och skriker åt mig 'Försvinn! Åk hem!'. Ursäkta mig,  men jag är hemma, jag bor här, jag är här på äktenskaps visum, min man äger den här tomten, jag gör inget fel!!! Och tvärtom vad de tror så har jag inte bidragit med någon avsevärd summa i att köpa och snygga till vårt hus, MIN MAN JOBBAR HÅRT OCH TJÄNAR DÄREFTER!!! Inte MITT fel att NI är lata jävlar.

Vid 18.15 snåret sådär sitter jag och Fisen och tittar lite på tv innan det är sängdags när jag hör ett högt klonkande. Jag går ut och kollar och tro på fan där står hon, pizzafejan (hon ärså finning att hon ser ut som en pizza), och bankar skiten ur vår grind med en slägga. Jag skriker åt henne att sluta och hon slår snabbare och hårdare. Väl framme vid grinden sticker jag huvet över grindskanten och hon tittar upp på mig med en blick full av rent hat och sen tar hon sats för att slå släggan i huvet på mig. Hon tar sats för att drämma släggan så hårt hon bara kan mitt i huvet på mig!!! Jag backar bort fort som ögat och kommer på att jag inte har en susning om var Fisen är. Som tur var hade hon inte kommit längre än dörröppningen, puh!!! Jag kastar mig efter telefonen och ringer Boy jag vrålar åt honom att han ska ta sig hit omedelbums (kanske att jag använde mig av ett annat ordval just då...) för bitchen håller på att slå sönder både mig och huset. Ring polisen! Han sa 'gå och hämta pistolen, jag kommer!' Jag rusade, med Fisen på höften, och hämtade pistolen och sen ställde jag mig på balkongen och visade henne vad jag hade i handen. Pizzafejan höll på att bajsa på sig när hon såg vad det var. Jag riktade aldrig pistolen mot henne (jag vet ju inte ens hur man gör med en pistol...) men jag viftade runt lite med den så hon visste att jag hade en om hon skulle få för sig att göra nåt dumt igen.
Pizzafejan sprang bakom huset och gömde sig och ropade på sin make att rädda henne från den elaka 'farangen' (utlänningen)och sen ropade hon en harrang av skällsord på Thai medans hennes man ringde polisen. Jag ropade hela min repertoar av skällsord på thai och sen fortsatte jag på engelska och svenska.
Vid det här laget hade jag lagt bort pistolen och alla på hela gatan satt ute på stolar och tittade på föreställningen. Pizzafejan vrålade åk hem, åk hem, du ska inte vara här, du passar inte in (jävla rasist!!) både på thai och (försökte) på engelska. Jag blev bara trött på henne och sa 'ska du prata engelska får du väl fanimej lära dig prata vettigt, jävla idiot!' Sen kom polisen, intressant nog var det kompisar till Boy. De kände till och med igen mig, visste mitt namn. Kändes tryggt! Pizzafejans mamma var den som pratade med polisen först. Sen kom Boy hem och började fråga dem vad i helvete som pågick här! Han var helt utom sig och började vråla om hur hemskt det är att bli uppringd av en hysterisk fru som fruktar för sitt och dotterns liv.
Han lugnade ner sig lite sen kom Pizzafejan smygande bak om buskarna hållandes en golfklubba och påstod att jag överdrev när jag sa att det var en slägga hon slog med 'jag hade ju bara den hääääär' sa hon och viftade med golfklubban. Jag och Boy röt åt henne att sluta ljuga och hålla käften, poilsen höll tydligen med oss och nickade. Sen skickade Boy in oss i huset, han ville varken att jag eller Fisen skulle höra mer.
Fisen ville helst inte släppa varken mig eller vällingflaskan, men jag kastade ner henne i säng och hon somnade bums. Men innan hon somnade höll hon hårt i mina händer så de skulle sluta skaka. Jag var så arg att jag bara skakade, ingen hotar mig eller min familj!!!!!

Tillslut kom de överens med polien om att lägga ner alla småaktigheter och om Pizzafejan nånsin gör illa mig, Fisen, Boy eller vår egendom så blir hon anhållen av polisen. Jag hoppas mer än tror att det här är slutet på det hela.

Och om inte allt det här var nog så hade hon smetat räkpasta över hela grinden och trädgårdsdörren imorse. Äckligt värre! Tänk så puckad man kan vara!

Nu hoppas jag att karman slår in och hon får vad hon förtjänar, den vidriga bitchen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0