Uppdatering Fisen

Fisen snackar mer nu. 'Kom katt' sägs ofta, likaså 'titta där',men nya favvo ordet är 'poop' (som i 'bajs'). Så nu vet jag exakt när blöjan behövs bytas. Perfekt!
Hon har också kommit på att man säger 'byebye' samtidigt som man vinkar hejdå! Vilken upptäckt!!

Fisen lärde sig också att härma en tiger idag. Skitkul! Hon satte upp händerna 'med klorna ute' (spretandes med fingrarna) och sa 'rarrrrrrr' och gjorde små klösrörelser. Hon härmade mig när jag försökte göra middagen lite skojigare (hon att attackerade redan maten som jag matade henne med så hon såg ut som en tiger). Sen visade vi pappa som blev mycket imponerad! Som förälder är teaterskills ett måste!

Men några grejor jag inte förstår, varför försvinner hon så fort man släpper henne fri? Så fort vi öppnar grinden (till vår trädgård) eller sätter ner henne på golvet i mataffären, köpcentrat eller var som helst så springer hon så fort hennes små ben bär henne och är borta på två sekunder.
Varför är hon så fascinerad av knivar och varma plattor på spisen. Hon vill alltid tassa på dem och får tokfnatt om hon inte får det.
Och varför vill hon så gärna tippa kaffe, te och kastrullinnehåll över huvudet? 
Ungar ska ha överlevnadsinstinkt, om denna säger jag bara 'bwahahahaha' Fick hon önska skulle hon stå med huvudet före i en vattentunna med en kniv i handen mitt på torget i stan.
Man blir ju knäpp på henne ibland. Tur att hon är söt i alla fall!


Samma gäller för män. Fotbolls VM suger! Tur att karn' min är snygg i allafall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0