Vaccinationsdags

I lördags var det vaccinationsdags för Fisen. Denna gången var det difteri/stelkramp/polio. Det var även vägning, mätning och allmän koll på hur hon utvecklas. Hon visade sig vara normal, lite längre och tyngre än normal thaibebisen, men normal för hennes kategori: thaimix.
Fisen gillar att komma till sjukhuset, det finns massor med spännande människor att titta på, barn att leka med, det finns en klätterställning på barnavdelningen och det bästa, det är AC!!! Hon springer alltid runt som en tok och njuter av att slippa svettas som en gris. Hon hatar hetta! Hon var nämligen född mitt i en ohygglig snöstorm, då är det nog svårt att uppskatta 40 gradig värme kan jag tro.....
Hur som helst, när Fisen tänker på sjukhus tänker hon på stora, svala rum där man riktigt kan sträcka på benen. Sen det där med den rysliga nålen är en annan femma... Fast den glömmer hon lyckligtvis mellan besöken :)
En annan trevlig sak med sjukhusbesöken är att pappa alltid tar med oss till ett köpcenter och äter mat på 'fin' restaurang. De har en restaurang med toppenfin salladsbuffé dit vi alltid går (jag var stammis där under min graviditet så de känner igen oss). Fisen får äta precis hur mycket hon vill och ser ut som en hamster mest hela tiden, pasta, morötter, gurka, körsbärstomater, vaktelägg, ost, frukt, russin och allt annat hon kan lägga vantarna på slinker ner i full fart. Mums!
Den här dagen var inget undantag, vi gick på restaurang och Fisen ville bestämt smaka coka cola, 'Inte en chans!' sa vi och hon såg butter ut. I övrigt gick dagen problemfritt.

Dagen efter däremot. Fy i helvete! Fisen hade feber. Vill inte sova, inte äta, inte leka. Bara dricka välling och titta på film annars skrek hon. Sov dåligt gjorde hon också.
Sen dess har det bara blivit värre och värre, ganska hög feber i tre dagar (två nätter) och ingen matlust. Sovit dåligt, väldigt mammig och har hittat nya oktaver i sitt skrikande. Till och med katten är rädd för henne nu!

Och katten ja, han drog in både ödlor och ormar i huset idag. Visst, det är bra att han tar dem, men måste han dra in dem i huset? levande??? Fan! Jag fick jaga ödlan genom hela huset innan jag till sist fick ut den genom bakdörren, det var en aggressiv jävel som försökte bitas mest hela tiden. Ormen kom in då Fisen, lyckligtvis, sov. Och som tur var så var Boy vaken så han hjälpte mig slå ihjäl ormen (den är inte giftig,men den kan bitas den här sorten). Jag gillar verkligen inte när 'naturen' kommer in i vårat hus! 'Naturen' här är ju farlig!! Hemma i Sverige finns ju inget farligare än fästingar,och de kommer ju inte direkt in och fräser åt en....

I övrigt tror jag att jag har en förkylning på G, halsen känns svullen.... Hoppas det försvinner!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0