Skinande golv :)

Idag har jag spenderat nästintill hela dagen till att städa huset, det var så att säga "way over due". Dammråttorna var större än katten och det var kaffefläckar överallt (efter att jag kastat mig för att rädda Fisen).
Först var det kvasten som slets på, sen den nyinköpta dammsugaren (lyyyyx!)och sen moppen. Allt detta gjordes medan Fisen lekte i sovrummet med fadern (Fisen lekte, fadern sov på golvet).
Sen kastade jag in tvätt i tvättmaskinen (även den relativt ny och det känns så lyxigt att slippa tvätta för hand) och sen var det sovdags för liten fis. Efter att jag ÄNTLIGEN fått henne att stanna i sängen så var det kånka vatten till tvättmaskinen som gällde. Är så förfärligt lite vatten i brunnen att vi måste använda vatten från sjön till tanken bakom huset. Tankvattnet rinner så långsamt att jag måste hjälpa min stackars tvättmaskin att fylla på vatten så maskinen inte går sönder. Så jag kånkar från badrummet ut till tvättmaskinen bakom huset. JOBBIGT!!!
Men eftersom tvätthögen i vårt garderobsrum växer och frodas så måste jag göra nåt åt den innan den tar över hela rummet! Så idag gick tre maskiner,det var allt jag hann och orkade med. Sen tog jag tag i kattlådan och övriga sopor. Fan för den här jävla värmen! Inte nog med att man svettas som en gris, alla sopor luktar APA på nolltid också! Ska tydligen vara den varmaste sommaren på 45 år! Bläää!
Nu längtar jag bara till Sverige! Vill ut och plocka vitsippor och ta en kaffe i vårsolen.

Tillbaka till mitt slavgöra. Jag hann med att jobba lite i trädgårn också och sen en sväng i poolen (liten plast babypool) med Fisen innan det var middagsdags.
Fast jag vet inte om det där doppet var så bra idé, alltså det var en bra idé för mig för jag höll på att dö av överhettning, men ingen bra idé för Fisen. Fisen slickade, sörplade och drack poolvattnet. Jag sa som vanligt 'nej', men hon lyssnar ju aldrig.
Så det sista hon gjorde innan hon la sig var att spy ner mitt nystädade hus. Lyckligtvis missade hon sig själv, men sovrummet, vardagsrummet och badrummet fick sin beskärda del, även jag fick vara med och dela. Tjoho! Eller? Så nu blir det inge mer pool, inte förrän vi kan fylla poolen med klart brunnsvatten istället för brunt sjövatten.

Nu är det dags för sängen så att jag kan tackla en ny morgon med min lilla fröken som helst av allt vill sova på min mage. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0